ENA’16. Cinema

AMB: XAVIER SERRAT

Modera: SAÜL GORDILLO

(http://www.saul.cat)

Periodista. Director de Catalunya Ràdio des de gener del 2016. Director dels Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) des del 5 de maig del 2016. Va ser director de l’Agència Catalana de Notícies i cap de continguts digitals d’El Periódico de Catalunya. Ha fet ràdio i televisió. És membre del jurat del Premi Òmnium de Comunicació i de la Comissió Consultiva de la Fundació Factor Humà. Va ser professor-consultor de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

21/nov. 2016

Va començar la setmana ENA’16 amb l’actor Xavier Serrat. El nostre primer convidat és, principalment, actor de teatre, la seva passió des de molt jove, també ha treballat en moltes pel·lícules però amb el que es va fer més popular va ser per les seves interpretacions en series de televisió.

El moderador de la xerrada, el periodista Saül Gordillo i ell, van establir una conversa molt interessant on el Xavier ens va donar la seva opinió sobre el món dels actors.

Ens va parlar de que “quan va acabar el franquisme, els actors i actrius ens vàrem mobilitzar molt. Aquell estiu del 76 van sorgir infinitat d’iniciatives que van impulsar el món de la cultura. El primer ‘Grec’ estava ple de gent, el teatre de llavors estava al servei del poble, ara sembla que està més al servei del glamour i de les modes. Per sort encara queden molts teatres petits que conserven aquella força”.

La vida dels actors i actrius sempre ha estat i continua sent molt dura “sí, perquè hi han moltes temporades en que no hi ha feina, el teatre sempre ha estat en crisi”.  Entre moltes altres coses ens va dir que el seu millor paper “encara està per arribar”.

Reportatge complert ENA’16 a la revista trimestral de la Fundació Sierra i Fabra: www.lapaginaescrita.com.

Vídeo de la Xerrada